פרטיות תקנונים ושימוש באתר
עמוד הבית » פרטיות תקנונים ושימוש באתר
חווית שירות נעימה ושירות משתפר
בטיחות בגלישה | אבטחה ילדים | אותיות קטנות | תקנונים | שימוש באתר
מדיניות שמירת פרטיות
חברת עמית נט בע"מ ("עמית נט בע"מ"או "החברה"), מכבדת את פרטיות הלקוחות ו/או המשתמשים בשירותיה (להלן: "המשתמש/ת" או "המשתמשים") ועושה מאמצים כדי להתייחס בכבוד לפרטיותם.
מדיניות פרטיות זו, מספקת מידע ביחס לאופן בו עמית נט בע"מאוספת, משתמשת, מעבדת ומשתפת את מידע המשתמשים באתר "עמית נט בע"מ " ובאפליקציות השונות של עמית נט בע"מ שיושקו בעתיד. עמית נט. ("האתר ( " ובשירותים משירותי עמית נט . וזאת, לרבות שירותים נלווים המסופקים על-ידה באמצעים מקוונים/דיגיטליים/סלולריים ואחרים, ולרבות תוך גלישה באתר(" השירותים") ומהווה חלק בלתי נפרד מתנאי השימוש של האתר (הזמינים באתר החברה) והמהווים הסכם מחייב בין המשתמש לעמית נט . מדיניות זו כתובה בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, היא מיועדת לנשים ולגברים כאחד. הוראות מדיניות הפרטיות חלות על כל משתמש הנכנס לאתר, העושה או המנסה לעשות שימוש בו ו/או בשירותים. על ידי כניסה לאתר ו/או שימוש בו, הנך מסכים להיות כפוף להוראות מדיניות פרטיות זו. ככל שאינך מסכים להוראות אלו, עליך לא להיכנס או להשתמש באתר ובשירותים.
עמית נט בע"מ שומרת לעצמה את הזכות לשנות, מעת לעת ובהתאם לצורך, את הוראות מדיניות פרטיות זו. שינויים אלה יהיו תקפים מרגע פרסום מדיניות הפרטיות. שימושך באתר ו/או בשירותים לאחר ביצוע שינויים כאמור, יעיד על הסכמתך לשינויים אלו ועל כן אנו ממליצים לך לעיין במדיניות זו מעת לעת.
איסוף מידע והשימוש בו
החברה אוספת שני סוגים של מידע מהמשתמשים:
- מידע שאינו אישי – הסוג הראשון של המידע הוא מידע הנאסף באמצעות השימוש באתר ו/או בשירותים ושאינו מאפשר בהכרח זיהוי המשתמש ממנו נאסף המידע.
- מידע אישי – סוג המידע השני שנאסף על ידי עמית נט בע"מ הינו מידע אישי שמאפשר או עשוי לאפשר זיהוי אינדיבידואלי של המשתמש. תשומת ליבך, כי ייתכן שחלק מהשימושים ו/או שירותים המוצעים ו/או נגישים במסגרת השירותים טעונים או יהיו טעונים הרשמה ומסירת מידע, וייתכן כי בלי למסור נתונים אשר יהיו דרושים לצורך מתן שירות מסוים, לא תוכל/י להירשם לשירות הרלוונטי, או לקבל מענה לפנייתך. ביחס לחלק מהשירותים וכחלק בלתי נפרד מהליך ההרשמה והשימוש בהם, ייתכן כי עמית נט בע"מ תידרש לאמת את זהותך בהתאם למידע שנמסר על-ידך. עם רישומך לשירות המוצע באמצעות מסירת פרטיך בחלוניות או בטפסים המיועדים לכך, ייתכן כי פרטי הרישום שלך יזוהו אגב כך עם פרטי השימוש שלך כפי שמעודכנים בשירותים שונים הניתנים על ידי החברה. מקום בו יאומתו פרטיך מולך, ייעשה בהם שימוש בהתאם לתנאי מדיניות זו.
המשתמש מצהיר כי הוא מודע ומסכים בזאת כי כל מידע שמסר ו/או שייאסף אודותיו במסגרת התקשרותו עם החברה ו/או באמצעות צדדים שלישיים הקשורים אליה עסקית, במסגרת שימושיו באתר ו/או במסגרת רכישה, הפעלה או שימוש בשירותים של עמית נט , לרבות המידע והנתונים הקשורים אליו- יישמרו במאגרי המידע שבשליטת חברת עמית נט . מידע זה כולל כל נתון אישי או מזהה הקשור למשתמש, לרבות פרטים שמסר מיוזמתו או פרטים שנאספו באופן אוטומטי במהלך ההתקשרות, השימוש בשירותים או הגלישה כאמור וכן מידע שיתקבל מצדדים שלישיים. אם מדובר בלקוח עסקי – ההסכמה תחול גם ביחס למידע הנוגע לפעילותו העסקית ו/או ללקוחות הקצה שלו, אשר נמסר לחברה כדין והתקבלה לגביו הסכמה להעברה, בין אם טרם ההתקשרות ובין אם במהלכה או לאחריה.
המידע שרשאית עמית נט בע"מ לאסוף לצד השימושים המותרים במידע זה כולל בין היתר:
סוג המידע:
- מידע טכני המועבר ממכשירי המשתמש ומזהים דיגיטליים
סוג המכשיר בו עושה שימוש המשתמש ומספרו הסידורי;
פרטי ספק האינטרנט;
כתובתIP וכתובת MAC;
הגדרות המכשיר וסוג מערכת הפעלה;
מידע שמתקבל מקבצי cookie כמפורט בהמשך המסמך ובמדיניות ה-Cookies.
- מידע המאפיין שימוש באתר ובשירותים
זמני גלישה באתר, היקף, משך ותדירות השימוש בו;
היקף ואופי התכנים הנצפים באתר;
שירותים, מוצרים, כתבות, תמונות וסרטונים שנצפו או אשר בהם הביע המשתמש עניין;
מוצרים/שירותים שנרכשו על ידי המשתמש;
מידע על רישום לשירותים אחרים דרך האתר ו/או מכשיר הקצה ושימוש בהם באמצעות מכשיר המשתמש;
פרטים נוספים המעידים על אופן ודפוסי השימוש בשירותים והגלישה באתר.
- תשלום ומידע פיננסי
פרטי אמצעי תשלום;
פרטי רכישות שבוצעו;
סיסמאות ואישורים של הלקוח (לרבות שאלות ותשובות האבטחה שבחשבון המשתמש);
פרטי בנק ככל שנמסרים (למשל בעת פתיחת חשבון עמית נט );
מידע בקשר לדירוג או חיווי אשראי.
- מידע אישי
שם, כתובת, מס' טלפון, תאריך לידה, מגדר, תעודת זהות, השתייכות לארגונים מקצועיים, מקום עבודה וכתובת דואר אלקטרוני;
מידע המצוי בקובץ קורות החיים המועלה לאתר בעת הגשת מועמדות לעבודה בעמית נט ;
מידע שתמסור במסגרת מבצעים, פעילויות, תחרויות, סקרים, הגרלות, או בעת הרשמה לכל שירות אחר;
מידע שאתה מסכים להנגיש לנו כשאתה משתמש באפליקציות שלנו למשל מיקום מבוסס GPS, רשימות אנשי קשר וכיוצ"ב
נתונים על שימושים בשירותי החברה (נתוני שיחות, נתוני גלישה, רכישות (לרבות רכישות שלא הושלמו) של מוצרים ושירותים, נתוני מסרונים, מיקום, נתוני נדידת נתונים, תוכן התא הקולי);
- העדפות המשתמשים (הסקת מסקנות בנוגע להעדפות לגבי שירותים, מוצרים, שפה, תחומי עניין וכדו');
- תיעוד תכתובות ושיחות עם פונים לערוצי השירות של החברה, לרבות פניות לצורך טיפול בתקלות, בירורים, התעניינות ברכישות או שירותים, באמצעות צ'אט, טפסי פנייה באתר, מוקד שירות או כל ערוץ תקשורת אחר של החברה בין החברה למשתמש;
- פרטי פרופיל הפייסבוק של משתמשים אשר פנו אל עמית נט בע"מ באמצעות ההפניה לאתר פייסבוק, בהתאם למדיניות הפרטיות של פייסבוק בעת השימוש;
- מיקום המשתמש באמצעות GPS ו/או באמצעות הרשת האינטרנט ו/או באמצעות כתובת IP
תיעוד כניסות וביצוע פעולות באתר באמצעות כתובת IP .
מידע כללי על המבקרים באתר
המידע הכללי אודות המבקרים באתר נאסף על בסיס מצטבר ואנונימי, דהיינו באופן שלא ניתן לשייך כל מידע מזהה ופרטים אישיים כלשהם למידע האמור ולהפך. המידע הכללי לגבי המבקרים באתר משותף לחטיבות העסקיות השונות של חברת עמית נט טלקום לשם שיפור תוכן האתר, איכותו וטיב השירותים הניתנים באמצעותו.
מידע אישי
בנוסף אוספת החברה מידע בעל אופי אישי מהמבקרים באתר, כגון: שם, מספר טלפון, כתובת, דואר אלקטרוני וכו' אך ורק כאשר : *המבקרים באתר בוחרים לספק מידע אישי כאמור לכלל; או *החברה עורכת שאלון מקוון על בסיס התנדבותי .
שם, כתובת, מס' טלפון, תאריך לידה, מגדר, תעודת זהות, השתייכות לארגונים מקצועיים, מקום עבודה וכתובת דואר אלקטרוני;
מידע המצוי בקובץ קורות החיים המועלה לאתר בעת הגשת מועמדות לעבודה בעמית נט ;
מידע שתמסור במסגרת מבצעים, פעילויות, תחרויות, סקרים, הגרלות, או בעת הרשמה לכל שירות אחר;
מידע שאתה מסכים להנגיש לנו כשאתה משתמש באפליקציות שלנו למשל מיקום מבוסס GPS, רשימות אנשי קשר וכיוצ"ב
נתונים על שימושים בשירותי החברה (נתוני שיחות, נתוני גלישה, רכישות (לרבות רכישות שלא הושלמו) של מוצרים ושירותים, נתוני מסרונים, מיקום, נתוני נדידת נתונים, תוכן התא הקולי);
- העדפות המשתמשים (הסקת מסקנות בנוגע להעדפות לגבי שירותים, מוצרים, שפה, תחומי עניין וכדו');
- תיעוד תכתובות ושיחות עם פונים לערוצי השירות של החברה, לרבות פניות לצורך טיפול בתקלות, בירורים, התעניינות ברכישות או שירותים, באמצעות צ'אט, טפסי פנייה באתר, מוקד שירות או כל ערוץ תקשורת אחר של החברה בין החברה למשתמש;
- פרטי פרופיל הפייסבוק של משתמשים אשר פנו אל עמית נט בע"מ באמצעות ההפניה לאתר פייסבוק, בהתאם למדיניות הפרטיות של פייסבוק בעת השימוש;
- מיקום המשתמש באמצעות GPS ו/או באמצעות הרשת האינטרנט ו/או באמצעות כתובת IP
- תיעוד כניסות וביצוע פעולות באתר באמצעות כתובת IP
החברה, ע"י המחלקות השונות והחטיבות העסקיות הרלוונטיות שלה, נעזרת במידע האישי הנאסף ע"י משתמשים על מנת לספק מענה לצרכים ו/או לבקשות החברה או המידע השונות של המבקרים באתר . המידע שנמסר על ידך הוא נכס של החברה והיא תשמור על פרטיות המידע לפי דרישות חוק הגנת הפרטיות, תשמ"א-1981 ודרישות חוק רלוונטיות נוספות. החברה לא תעביר את המידע האישי שנצבר אודותיך לצד שלישי כלשהו, פרט לסוכן עמו בחרת להתקשר ולא תעשה בו שימוש החורג מהשירותים הניתנים באתר ללא הסכמתך המפורשת.
החברה אוגרת את המידע שנמסר על ידך במאגר נתונים המחוזק על מערך מחשבים נפרד למנוע גישה אליו על ידי גופים אחרים.
בטיחות וסודיות
החברה עושה כל שביכולתה כדי לשמור על סודיות הנתונים שלך בשיטות אבטחה מתקדמות המאושרות לשימוש אזרחי באינטרנט . אבטחת המידע באתר החברה נועדה להבטיח זיהוי הלקוח והצפנה של נתוני הזיהוי המועברים בתהליך. ככלל, לפני כל רכישת מוצר או קבלת שירותים הכרוכים במידע אישי תתבקש לציין פרטי זיהוי אישיים כתנאי למתן השירות .
ההתקשרות בין הדפדפן שלך לבין שרת החברה מוצפנת ומאובטחת בשיטות הצפנה חדישות ומחמירות ובאמצעות מנגנוני הצפנה המהווים תקנים לנושאי הצפנת מידע בעולם האינטרנט.
מטרת יצירת הקשר המאובטח הינה למנוע מהמידע המועבר להיחשף לעיני גולשים אחרים באינטרנט .ישנן השגחה ובקרה מתמידות על כל ההתקשרויות אשר מתחילות או מסתיימות בקשר של החברה עם האינטרנט .
החברה מתעדכנת באופן שוטף בהתפתחויות הטכנולוגיות בתחומי התוכנה והחומרה כדי לספק ללקוחותיה את ההגנה הטובה ביותר האפשרית מפני חדירה או פריצה.
עם זאת, אין החברה יכולה לאבטח את מערכות המידע והתקשרות אבטחה מושלמת מפני חדירות בלתי מורשות ושימוש אסור במידע הנמסר על ידך במהלך הגלישה באתר.
החברה לא תישא בכל אחריות במקרים של גילוי ושימוש במידע הנ"ל הנובעים מחדירות בלתי מורשות של אחרים . עמית נט טלקום שומרת לעצמה את הזכות לשנות ולעדכן מדיניות זו של הגנת הפרטיות.
אמצעי קשר, פרסומות ודיוור ישיר:
בעת התקשרותך איתנו, מסרת לנו פרטים אודותיך, לרבות אמצעי קשר. אלא אם סירבת לכך, אנו ו/או מי מטעמנו נשתמש במידע זה על מנת לשלוח לך פרסומות ודיוורים בנושאים שונים, כולל דיוור ישיר (דיוור מותאם לפי מאפיינים אישיים שלך).
שליחת הפרסומות והדיוורים עשויה להתבצע באמצעות החשבוניות, בדואר, דואר אלקטרוני, טלפון נייח וטלפון נייד (כולל בהודעות מוקלטות), חיוגים והודעות מסר קצר – SMS, פקס, רשתות חברתיות ואמצעים נוספים.
הסרה ממשלוח פרסומות:
זכותך לבקש שלא נשלח אליך דבר פרסומת (כהגדרתו בתיקון 30 לחוק התקשורת (בזק ושידורים), תשמ”ב–1982 בדואר אלקטרוני, הודעת מסר קצר (SMS), פקס, והודעת טלפון מוקלטת) באמצעות פנייה בכתב לכתובת הדוא”ל service@amitnet.net.il
עמיתנט טלקום
מח.פ.514772581
שדרות ההסתדרות 78,חיפה, מיקוד 3296064 טל' 04-8119500
תנאי שימוש באתר עמית נט טלקום בע"מ תקנון השימוש באתר
עמית נט טלקום בע"מ תקנון השימוש באתר הנ"ל נכתב בלשון זכר אך האמור בו מתייחס לנשים וגברים כאחד.
.1 הקדמה:
.1.1 אתר עמית נט טלקום בע“מ (להלן "האתר") הוא אתר המשמש כאתר חברה ייצוגי עבור עמית נט טלקום בע“מ והנך מוזמן לקחת בו חלק בכפוף להסכמתך לתנאי השימוש אשר יפורטו להלן.
.1.2 בנוסף השימוש באתר זה על כל תכניו והשירותים המוצעים בו, הורדות של קבצים, מדיה כגון תמונות וסרטונים והתכנים השונים המוצעים לקהל המבקרים עשויים להשתנות מעת לעת או בהתאם לסוג התוכן.
.1.3 הנהלת האתר שומרת לעצמה הזכות לעדכן את תנאי השימוש המוצגים להלן מעת לעת וללא התראה או אזכור מיוחד בערוצי האתר השונים.
.2 קניין רוחני:
.2.1 האתר כמו גם כל המידע שבו לרבות עיצוב האתר, קוד האתר, קבצי מדיה לרבות גרפיקות, סרטונים, תמונות, טקסטים, קבצים המוצעים להורדה וכל חומר אחר אשר מוצג באתר שייכים במלואם לאתר הנ"ל ומהווים קניין רוחני בלעדי של אתר עמית נט טלקום בע“מ ואין לעשות בהם שימוש ללא אישור כתוב מראש מאתר עמית נט טלקום בע“מ.
.2.2 בנוסף אין להפיץ, להעתיק, לשכפל, לפרסם, לחקות או לעבד פיסות קוד, גרפיקות, סרטונים, סימנים מסחריים או כל מדיה ותוכן אחר מבלי שיש ברשותכם אישור כתוב מראש.
.3 תוכן האתר:
.3.1 אנו שואפים לספק לכם את המידע המוצג באתר ללא הפרעות אך יתכנו בשל שיקולים טכניים, תקלות צד ג' או אחרים, הפרעות בזמינות האתר. ולכן איננו יכולים להתחייב כי האתר יהיה זמין לכם בכל עת ולא יינתן כל פיצוי כספי או אחר בשל הפסקת השירות / הורדת האתר.
.3.2 קישורים לאתרים חיצוניים אינם מהווים ערובה כי מדובר באתרים בטוחים, איכותיים או אמינים וביקור בהם נעשה על דעתכם האישית בלבד ונמצאים בתחום האחריות הבלעדי של המשתמש באתר.
.3.3 התכנים המוצעים באתר הינם בבעלותם הבלעדית של עמית נט טלקום בע“מ ואין לעשות בהם שימוש אשר נועד את האמור בתקנון זה למעט במקרים בהם צוין אחרת או במקרים בהם צוין כי זכויות היוצרים שייכים לגוף חיצוני. במקרים אלו יש לבדוק מהם תנאי השימוש בקישור המצורף ולפעול על פי המצוין באתר החיצוני לו שייכים התכנים. טלקום בע״מ
.4 ניהול משתמשים ומבקרים באתר:
.4.1 הנהלת האתר שומרת לעצמה את הזכות לחסום כל משתמש ובין אם על ידי חסימת כתובת ה-IP של המחשב שלו, כתובת ה-ID MAC של המחשב שלו או אפילו בהתאם למדינת המוצא ללא צורך לספק תירוץ אשר מקובל על הגולש.
.4.2 צוות האתר / הנהלת האתר יעשה כל שביכולתו להגן על פרטי המשתמשים הרשומים באתר / מנויים הרשומים באתר. במקרים בהם יעלה בידיו של צד שלישי להשיג גישה למידע מוסכם בזאת כי לגולשים, משתמשים וחברים באתר לא תהה כל תביעה, טענה או דרישה כלפי צוות האתר עמית נט טלקום בע“מ.
.5 גילוי נאות:
.5.1 באתר זה עשוי לעשות שימוש בקבצי קוקיז )במיוחד עבור משתמשים רשומים ומנויים( ובממשקי סטטיסטיקה פנימיים בכדי לשמור תיעוד סטטיסטי אנונימי של גולשים וניתוח תנועת הגולש/ים, הרגלי גלישה באתר וניתוח קליקים וזמן שהייה.
.5.2 בכל העת ולבד מאשר גולשים המחוברים לאתר המידע הנשמר הוא אנונימי לחלוטין ואין בו את שם הגולש או כל פרט מזהה אחר.
.6 איזור שיפוט:
.6.1 בעת שאתם עושים שימוש באתר ובמקרה בו התגלתה כל מחלוקת אתם מסכימים להלן כי האמור לעיל נמצא תחת סמכות השיפוט הבלעדי של החוק הישראלי תוך שימוש במערכת בתי המשפט הישראליים בלבד במחוז חיפה.
תנאי בטיחות בשימוש באינטרנט למשפחות ולילדים
הורים יקרים,
אין ספק כי ילדינו גדלים היום במציאות שונה לחלוטין מזו שאנו גדלנו בה, כאשר לא היה מחשב והורינו דאגו רק שלא נפצע בחוץ . הילדים שלהיום, מאתגרים כל הזמן את הידע והאמונות שלנו בנוגע לטכנולוגיה ולאינטרנט ואת השילוב שלהם בחייהם.
רשת האינטרנט טומנת בחובה אוצר בלום ואינסופי של הנאה, תקשורת, שיתוף וידע, אך לצד אלה ישנן גם לא מעט סכנות. במדריך זה נסקור סכנות פוטנציאליות ברשת האינטרנט ונלמד על דרכים יעילות להתגבר עליהן ולסייע לכם ולילדכם לגלוש בהנאה ובביטחון.
אילו סכנות עלולות להיגרם משימוש באינטרנט ?
הסיכון באינטרנט מחולק לשלושה סוגים עיקריים:
פשעי אינטרנט: וירוס או תוכנות זדוניות אחרות המתגנבות ללא ידיעתכם למחשב;
הונאות מקוונות, כגון חטיפת זהות ופריצה לחשבונות דוא“ ל ולרשתות חברתיות לצורך
גניבת פרטי מידע אמיתיים ("שם,כתובות, מספר חשבון בנק, מספר כרטיס אשראי וכו');
תקיפות פיזיות או מקוונות על רקע מיני או שאינו מיני.
בעיות בין-אישיות: בריונות ברשת (שימוש של ילדים בהודעות דוא“ל ,מסרים מיידיים, תמונות,הודעות טקסט וכו‘ כדי להביך או להפחיד ילדים אחרים); חשיפה חד פעמית או קבועה לתכנים לא הולמים כגון אלימות, הסתה או מין;התמכרות לפעילויות שונות באינטרנט (משחקים,הימורים וכו').
פגיעה במוניטין או בפרטיות: התחזות לאחר ;פרסומים מוטעים או זדוניים על אדם או ילד ברשת; מעקבים ברשת ובחיים ה"אמיתיים"; גניבה והפרת זכויות יוצרים.
טלקום בע״מ
עמיתנט טלקום נט
מח.פ.514772581
שדרות ההסתדרות 78, חיפה, מיקוד 3296064 טל' 04-8119500
המלצות לשימוש בטוח באינטרנט להורים ולילדים
ההמלצות הבאות מובאות על פי חתך גילאי הילדים. מומלץ ליישם את ההמלצות הללו בצורה מצטברת, ככל שהילד מתבגר (ההמלצות לילד בן 7-5 נוגעות גם לילדים בני 12-8 , אך לא תמיד ההיפך הוא הנכון).
ילדים בגילאי 7-5
שוחחו עם ילדיכם הקטנים ולמדו אותם על חשיבות ההגנה על מידע פרטי (שם, מספר טלפון וכו ). בצעו את ה"שיחה" באופן תמידי ולא רק באופן חד פעמי . הסבר ומהות ה"שיחה" מובאים בהמשך להמלצות. לדוגמא: הסבירו לא להשאיר פרטים אישיים בפרסומות מפתות, במיוחד מספרים ניידים אישיים, שכן אתם עלולים לשלם על זה מחיר כבד בעתיד.
הסבירו לילדיכם כי אין לשתף סיסמאות עם אחרים,אין למסור סיסמאות בדוא" ל לאף אחד , גם אם קבלתם מייל מחברה כי שם המשתמש שלכם נפרץ . זכרו כי הנהלת האתר לעולם לא תבקש מכם לשלוח סיסמאות אישיות במייל ,ולכן הקפידו למחוק מיילים מסוג זה.כמו כן מומלץ לא למסור סיסמאות לחברים.
התקינו והקפידו לעדכן תוכנה לאבטחת אינטרנט:בין אם תוכנה נגד וירוסים או תוכנת הגנה מקיפה יותר ,זכרו כי אבטחת נתונים הינה חשובה עד מאד . פנו לספק האינטרנט שלכם לרכישת תוכנת אנטי וירוס.
השתמשו בתוכנת בקרת הורים או שירות להגבלת גישה לאתרים מאושרים בלבד .
תוכנת בקרת הורים מאפשרת להורים לבחור היכן ומתי ניתן לגלוש באינטרנט . קיימים יישומים רבים לבקרת הורים, ורמת ה בקרה שונה בהתאם ליישום או לתוכנה, אך זו בדרך כלל כוללת רמות שונות של גלישה שניתן להתאים בהתאם לגיל הילד ולרצון ההורים.
טלקום בע״מ
עמיתנט טלקום נט
מח.פ.514772581
שדרות ההסתדרות 78, חיפה, מיקוד 3296064 טל' 04-8119500
ילדים בגילאי 12-8
ודאו כי הרשת האלחוטית שלכם מוגנת בסיסמה (במידה ולא, פנו אל המחלקה הטכני של ספקית האינטרנט שלכם ובקשו לעדכן לכםסיסמה). רשת אלחוטית פתוחה תהפוך את מאמצי הפיקוח שלכם לקשים הרבה יותר .כמו כן, אם לאחד השכנים שלכם ישנה רשת אלחוטית "פתוחה" שניתן להתחבר אליה ללא סיסמה, כדאי להסביר לו את הסכנות הכרוכות בכך ולהציע לו לאבטח את הרשת בסיסמה. ודאו כי הרשת האלחוטית אינה מוגנת בס יסמת ברירת המחדל ( משום שכך ניתן להתחבר אליה בקלות), אלא בסיסמה. דעו כי התחברות רבה של מחשבים לרשת אלחוטית שלכם עלולה לגרום לאיטיות בגלישה.
בדקו את ההיסטוריה של הדפדפן או תוכנת בקרת ההורים ( בכל המחשבים בהם משתמשים הילדים כדאי לראות היכן הם גולשים ולפקח על הודעות דוא“ל ומסרים
מיידיים, ולראות עם מי הם מתקשרים. שימו לב : אם הילד משתמש בטלפון נייד חכם (סמארטפון), הוא יכול לגלוש באינטרנט ולפעול ברשתות חברתיות גם ממכשיר זה,
ומומלץ לשקול לחסום את הגלישה או להתקין בו אמצעי בקרה.
קבעו הגדרות אבטחה גבוהה לדפדפנים, חברויות, מנועי חיפוש ואתרי רשתות חברתיות. לדוגמה: Internet Explorer מציע הגדרות אבטחה ופרטיות תחת קטגורית
"כלים" ואז "אפשרויות אינטרנט";מנועי חיפוש פופולריים כגון גוגל מציעים גם תוכנות בטיחות כגון מסנן חיפוש בטוח (SafeSearch ,(המסיר תוצאות בעלות אופי מיני
מפורש.
הגדירו לילדיכם כללים ברורים לגלישה ברשת, שימוש ברשתות חברתיות, הורדות לא חוקיות ו"בריונות ברשת".
קיימו דיון עם ילדיכם על הסכנות הכרוכות בהעלאה ובשיתוף של מידע פרטי ,תמונות וצילומי וידאו ברשת. ודאו כי ילדיכם מבינים כי אין להפוך את דף הרשת החברתית
והפרטים האישיים שלהם לגלויים.
עודדו תקשורת פתוחה עם הילדים. עודדו אותם לספר – גם אם לא לכם, אז למורה, להורה, או למבוגר מהימן אחר – אם הם מרגישים לא נוח עם משהו שראו במחשב.
ילדיכם צריכים לדעת שאסור ללחוץ על קישורים מאנשים לא מוכרים בתוך הודעת דוא“ל , מסרים מיידיים או רשתות חברתיות.
טלקום בע״מ
עמיתנט טלקום נט
מח.פ.514772581
שדרות ההסתדרות 78, חיפה, מיקוד 3296064 טל' 04-8119500
שימו לב לסממנים של התנהגות כפייתית או התמכרות למחשב , למשחקי און-ליין או לאינטרנט, כגון חוסר רצון או יכולת להפסיק, הזנחה של קשרי משפחה או חברים,
שקרים לבני משפחה בנוגע לפעילות במחשב , בעיות בבית הספר או שינוי בדפוסי שינה.
ילדים בגילאי 17-13
חזקו את כללי ההתנהגות באינטרנט (שפה, פרטיות מידע, אתיקה, הורדות בלתי חוקיות, הגבלת שעות השימוש והימנעות מאתרים למבוגרים בלבד) היו מודעים לחיי החברה של בני הנוער ברשת ( רשתות חברתיות,תצלומים,וידאו, מידע פרטי ,פעילויות ספורט) באתרים שלהם, באתר של חברים, או בדפי האינטרנט של בית
הספר.
בדקו את האתרים בהם מבקרים הילדים. אל תפחדו לדון יחד עם הילדים ואף להגביל את גישתם לאתרים שמדאיגים או פוגעים בכם.
זכרו כי בני הנוער משתמשים באינטרנט בבית, בבית הספר , בבתי חברים, בספרייה, באמצעות הטלפון הנייד , רשתות אלחוטיותוגם באמצעות קונסולות משחק. דברו איתם על פעילותם בכל אלו.
הנחו אותם לא להוריד קבצים (מוסיקה, משחקים, שומרי מסך ,רינגטונים) או לבצע עסקאות פיננסיות ללא רשות.
למדו את בני הנוער לבצע יציאה מסודרת מכל חשבון אליו הם נכנסו במחשב ציבורי או משותף לכמה אנשים.
השתדלו לשמור על מחשבים וטלפונים סלולריים של הילדים באזור משותף בבית ולא בחדר השינה.
טלקום בע״מ
עמיתנט טלקום נט
מח.פ.514772581
שדרות ההסתדרות 78, חיפה, מיקוד 3296064 טל' 04-8119500
ה"שיחה"
אם אתם כמו רוב ההורים,אתם לא מומחים לאינטרנט או אפילו מיומנים כמו הילדים שלכם, זה בסדר , אין צורך להיות מומחים כדי שתוכלו לעזור לילדים ליהנות מהאינטרנט בבטחה. מה שצר יך לעשות זה לדבר עם הילדים על מה שהם עושים באינטרנט ולקבוע יחדיו את הכללים לגלישה בטוחה.
לגרום לילדים שלכם לספר בכנות על החוויות שלהם באינטרנט, זה דבר קשה, אבל הכרחי . ככל שהילדים מתבגרים, הצורך שלהם בפרטיות גדל , אך גם הסיכונים שהם לוקחים באינטרנט עשויים לגדול . נטילת סיכונים היא חלק מתהליך ההתבגרות הטבעי .כהורים, תפקידנו הוא לסייע לילדים להגדיר גבולות, כדי שהסיכונים שהם נוטלים לא יפגעו במוניטין שלהם או בעתידם.
ה"שיחה" צריכה לכלול חמש שאלות עיקריות. חשוב להקפיד לתת לילד את המרחב (הן פיזית והן מבחינת הזמן) כדי לספק את התשובות לשאלות הללו. חשוב שהילד ידע שהוא מוגן מפני עונשים כדי שיענה תשובות אמיתיות.
שאלות ה"שיחה ":
1 .מה החברים שלך עושים באינטרנט?
שאלה זו מפנה את תשומת הלב מן הילד שלך כלפי פעילויות מקוונות כלליות בסביבה שלו. זוהי דרך טובה להתחיל את השיחה ולשמור על נייטרליות. מיד תתחילו לשמוע על פעילויות כגון משחקים, צ‘אטים, רשתות חברתיותובתקווה גם שיעורים ופעילויות
מחקר.
2 .מהם אתרי האינטרנט המגניבים או החדשים?
בקשו מהילד לספר למה האתרים האלה מגניבים. תוכלו גם לשאול על אתרים שאינם פופולאריים יותר (אתם בטח מכירים כמה כאלו, תקוו שהילד מכיר …) ומדוע הם לא פופולאריים.
טלקום בע״מ
עמיתנט טלקום נט
מח.פ.514772581
שדרות ההסתדרות 78, חיפה, מיקוד 3296064 טל' 04-8119500
3 .במה אתה משתמש הכי הרבה? רוצה להראות לי את האתרים המועדפים עליך?
שאלו את הילד כיצד הוא מגדיר את הגדרות האבטחה והפרטיות )הסתכלו על החלק העליון והתחתון של אותם אתרים(. שאלו את הילד כיצד הוא משתמש באתר ולמה הוא מעדיף אתר מסוים על פני אתר אחר.
4 .האם שמעת על "בריונות ברשת" והאם אי פעם חווית זאת?
הילד שלכם )ואולי גם אתם( לא יכול לדעת מה משמעות "בריונות ברשת" רק לפי השם, אבל הוא בוודאי יודע כיצד זה נראה ומרגיש. דברו איתו על סיפורים ששמעתם
בנוגע להטרדות בדוא“ל או ברשתות חברתיות, תמונות מביכות או מידע אישי שנחשף או נשלח לילדים אחרים. שאלו את הילד על זיוף פרופילים ברשת החברתית. בררו עם הילד האם כבר שמע או ראה סוג כזה של התנהגות. ודאו כי הילד מבין ויודע ש"בריונות ברשת" נפוצה מאוד ואם הוא לא ראה זאת, זה רק עניין של זמן עד שייפגש
בסוג כזה של התנהגות. ודאו שהילד יודע איך להגיב כאשר היא מתרחשת, לא צריך להגיב על כל דוא“ל או צ‘אט המכיל "בריונות"; צריך לנסות לשמור או להדפיס את
התכתובת, צריך לחסום את ה"בריון".
5 .יש באינטרנט משהו שאי פעם גרם לך להרגיש מוזר, עצוב, פוחד או לא נוח?
זוהי הזדמנות לדון שוב ב"בריונות ברשת", בתגליות גלישה מקריות או חוזרות כמו אלימות, פורנו או אתרים גזעניים או אפילו משהו מוזר שקרה לחבר בשכונה. הרעיון
הוא לוודא שהילד שלכם ידע שהוא יכול לבוא אליכם והוא לא ייענש כאשר משהו יוצא דופן או רע קורה באינטרנט. חוויה של משהו רע היא כמעט בלתי נמנעת כאשר הילד שלכם פעיל באינטרנט, ולכן חשוב שתוודאו שהילד יודע שהוא יכול לפנות אליכם לעזרה ושאתם לא תגזימו בתגובה. זה הכל. זו בסך הכל שיחה. לא קשה, לא טכנית וברת ביצוע לחלוטין.
מדיניות cookies
עדכון אחרון- אוגוסט 2025
1 . באתר עמיתנט המופעל על ידה, נעשה שימוש במזהים דיגיטליים, בעוגיות ודומיהן – דוגמת cookies pixels, tags
beacons, sdk's )להלן יחדיו " Cookies " ו/או "עוגיות"(. וזאת, בין היתר, לצורך תפעולה השוטף והתקין, לצרכי אבטחה, וכדי
לאסוף נתונים סטטיסטיים אודות השימוש באתר עמיתנט , לשם קבלת החלטות בנוגע אליך ו/או פעילותך, לשם אימות
פרטים וזיהוי, מניעת הונאות ותרמיות, לשם שיפור חווית הגלישה באתר עמיתנט והשימוש ביתר השירותים המוצעים בהם,
תוך התאמת התכנים והשירותים להעדפותיך האישיות, ולהתאים עבורך פרסומות ותכנים הרלבנטיים אליך.
2 . עוגיות, באופן כללי ובתמצית, הן קבצי טקסט אשר הדפדפן של המשתמש יוצר לפי פקודה ממחשבי החברה. חלק מהעוגיות
יפקעו כאשר תסגור את הדפדפן או את היישום הרלבנטי, ואחרות נשמרות על גבי זיכרון המכשיר או המחשב שלך. חלק מן
העוגיות מכילות ואוספות מידע מגוון כדוגמת הדפים שבהם ביקרת, משך הזמן ששהית בפלטפורמה, כתובת ה- IP שלך, ועוד.
יתכן והעוגיות ישמרו אף מידע בדבר הרגלי הגלישה שלך באתרים אחרים, לרבות האתרים בהם גלשת, העמודים וכל פעולה
אחרת בהם.
3 . לידיעתך, עמיתנט עושה שימוש בארבעה סוגים של Cookies להן מטרות שונות: הכרחיים, פונקציונליים, אנליטיים, ושיווקיים.
Cookies הכרחיים: הם קובצי cookie הכרחיים לצורך תפקוד בסיסי של האתר ובלעדיהם יתכן והאתר לא יפעל כשורה. הם
באים לידי ביטוי למשל בפעולות שנעשות על ידך לצורך רישום לאתר, מילוי טפסים וכו'.
Cookies פונקציונליים: הם חלק חיוני מאופן פעולתם של האתרי פלאפון, ומטרתם העיקרית היא להפוך את חוויית הגלישה
שלך לנוחה ויעילה יותר. לדוגמה: הנגשת השירותים ותפעולם, אלמנטים של אבטחת מידע, שמירת בחירת שפה ומדינה, שמירת
עגלת קניות ועוד, במהלך הגלישה ובביקורים עתידיים.
Cookies אנליטיים: עוגיות אלו אוספות מידע על האופן בו נעשה השימוש באתר, מטרת איסוף המידע היא להבין כיצד פועלים
המשתמשים באתר וזאת על מנת לבחון אפקטיביות של פונקציות שונות באתר, כך למשל הן מאפשרות לנו לשפר את אתרי
פלאפון על ידי אומדן נתונים סטטיסטיים ודפוסי שימוש אודות התקשרות משתמשים עם האתרים.
Cookies שיווקיים: מאפשרים לנו להראות לך פרסום המבוסס על ניתוח הרגלי הגלישה שלך, לרבות על-ידי צדדים שלישיים
4 . אתר, העוגיות מופעלות בעיקרון על בסיס הסיווג שלהלן:
עוגיות צד ראשון"- הן המופעלות בידי החברה עצמה, ו מעבירות את המידע אליה בשלב הראשון, קרי הדומיין של המידע מצוי
בחברה, והיא באמצעות המידע מגישה הצעות ללקוחות.
עוגיות צד שלישי"- הן מופעלות על-ידי ומועברות אל דומיין של צד שלישי כלשהו.
5 . העוגיות שבאתר הינן ברובן מטעם החברה בלבד, אולם כפי שיוסבר להלן ישנן גם עוגיות מטעם צד שלישי.
6 . השימוש באתר, בכל אחד מהסוגים השונים של ה- Cookies בין אם מדובר באנליזה, פרסום, תפעול, פונקציונאלי או חיוני
מצריך בדרך כלל שימוש ב- Cookies במחשבך ושיבוץ web beacons במודעות הפרסומת. השימוש שחברות אלה עושות ב-
Cookies כפוף למדיניות הפרטיות ולתנאים שלהן ישירות.
7 . מדיניות הפרטיות של עוגיות שבשימוש ומופעלות על ידי צד שלישי באתר עמיתנט תוכל לפנות אל – מדיניות הפרטיות של
Google ראה/י ב- Google privacy ; מידע ביחס לעוגיות של ב, ושל מטא ב- .Facebook privacy